Jak plavat, abyste shodili pár kil?

Rate this post

Kolem plavání se vedou neustálé diskuze. Dá se zhubnout, pokud budete pravidelně navštěvovat bazén? A jakých výsledků se můžete dočkat? Mnoho odborníků stojí ohledně tohoto tématu proti sobě. Někteří tvrdí, že dobrých výsledků plaváním nedocílíte. Jiní, že je to možné, pokud dodržujete pár pravidel. Co je tedy nutné vědět, pokud se rozhodnete plaváním hubnout?

Pro koho je plavání ideální a na co si dát pozor

Výhodou plavání je, že je vhodný opravdu pro každého. Když říkáme pro každého, myslíme tím úplně kohokoliv. Oproti jinému aerobnímu cvičení má plavání tu výhodu, že voda nadnáší a nejsou zatěžovány klouby. Proto se hodí jak pro mladší, tak starší věkovou kategorii, pro lidi s určitým handicapem, či s vyšší nadváhou.

Pokud se rozhodnete pravidelně navštěvovat bazén, je lepší jít sólo. Pokud budete chodit s kamarádkou, či kamarádem, bude vás to nutit soustředit se na konverzaci a ne na samotnou aktivitu. Hodiny strávený v bazénu tak přijdou nazmar.

swimming-pool-873345_960_720

Bazén by měl být o teplotě minimálně 26°C.

Pozor si dejte hlavně na volání hladu po plavání. Po této aktivitě vám vytráví, a proto vás to bude lákat spořádat večeři, která zamává s vaším jídelníčkem, či se cestou domů stavit v obchodě a koupit první (většinou nezdravou a tučnou) věc, kterou spatříte. I když vykonáváte fyzickou aktivitu, nesmíte zapomenout, že vám jde o redukci tuku, a proto si raději preventivně připravte malou svačinu s sebou.

Vybírejte bazén, jehož voda bude ohřátá minimálně na 26°C a ani okolí nespadne pod danou teplotu. Pokud byste totiž plavali v příliš studené vodě, tělo by si tuk ukládalo a nedocházelo by ke spalování.

Jak plavat, aby to bylo efektivní

Jak jsme již výše napsali, zapomeňte na plavání s někým, s kým vás to bude se zastavovat. Při plavání je důležité, abyste měli vysoké nasazení a soustředili se na právě vykonávanou aktivitu. Během hodiny spálíte opravdu hodně a to kolem 2000 kJ. Plavat musíte správným stylem ve vysokém tempu. Zapomeňte na hlavu nad vodou, ale naučte se techniky plavání. Během hodiny plavání je ideální, abyste uplavali alespoň 20 padesátimetrových bazénů (1 se počítá jen tam).

Pokud vás klasické plavání neláká, můžete vyzkoušet například aquaaerobic, který je skvělou variantou klasického aerobicu, aniž by docházelo k vysoké zátěži kloubů. Tento druh cvičení se ale spíše hodí pro dámy.

Díky bazénu budete nejen krásnější, ale navíc se silnou imunitou, kterou budete díky otužování pěstovat. Při správném plavání dokážete spálit více, než velmi rychlou jízdou na kole. Vyberete si plavání, příjemnou aktivitu, díky kterému se budete cítit uvolněni?

Podobné články...

Napsat komentář