Jóga pomáhá: Meditací proti stresu

Rate this post

Každodenní stres nás nutí hledat chvíle, kdy bychom se mohli zklidnit, zapomenout na starosti a věnovat se relaxaci. Právě takové okamžiky nám nabízí jóga.

Cesta k vyrovnanosti

První zmínky o józe najdeme už v období  900–500 př. n. l. Hovoří se v nich o způsobech meditace. Filozofie jógy říká, že podstatou života je věčné bytí, vědomí a blaho. Jóga vás učí oprostit se od hmotné existence, nevázat se na hmotné statky, ale soustředit se na dosažení blaženého vědomí. Jóga je cestou, jak poznat sebe sama. Vaším cílem ale nebude se ze dne na den stát jogíny, schopnými dlouhé hodiny meditovat. Nikdo vás nebude nutit setrvávat dlouhé hodiny v pozici lotosového květu. Budete hledat úlevu od každodenního stresu v ponoření se do sebe a klidného vyrovnávání se sami se sebou, se svojí přítomností. Brzy zjistíte, že jste vyrovnanější, klidnější a snáze zvládáte běžné starosti, aniž byste byli vyčerpaní, nervózní a podráždění.

 

Prevence nemocí a zpomalení stárnutí

Cviky jógy vám pomohou protáhnout tělo a meditací ho zklidnit. Nemusíte se obávat, že cviky jógy nezvládnete, jóga pro začátečníky není nijak složitá. Zkušení lektoři vám cviky ukážou. Předvedou vám, jak cviky provádět, aby vám pomohly navodit klidný stav vašeho nitra. Pro začátek nebudete potřebovat nic jiného, než podložku na jógu. Jakmile po několika lekcích získáte v józe základní orientaci, můžete si následně vybrat určitý druh jogínských cvičení. Například bikram jóga, tedy takzvaná horká jóga, se skládá z devadesátiminutového programu, během kterého si vyzkoušíte 26 pozic z Hatha jógy, tedy fyzické jógy, a absolvujete také dvě dýchací cvičení. Vše probíhá v sále vytopeném na 42 °C. Pořadí jogínských pozic se nikdy nemění, s jejich pomocí dokážete „probudit“ všechny orgány vašeho těla. Bikram jóga působí jako prevence proti nemocem a pomáhá zpomalovat první známky stárnutí.

Podobné články...

Napsat komentář